Реле-регулятор

Додано Ндл, 06/12/2011 - 23:41 користувачем SamFlushing
Регулятор напруги. служить для підтримування незмінної напруги струму, що виробляється генератором. Робота електромагнітного регулятора напруги полягає в тому, що він при зменшенні числа обертів якоря генератора підсилює магнітне поле генератора, а при збільшенні числа обертів — послаблює його. Це досягається шляхом автоматичного вимикання або вмикання и обмотку збудження додаткового опору. На рис. 78 показана будову регулятора напругиРеле-регулятор. Він складається з таких основних частин: ярма, якірця з пружиною, сердечника з обмоткою, ввімкненого в коло генератора паралельно, та контактів.

Під дією пружини контакти регулятора в нормальному положенні замкнені. Якщо напруга струму, що його виробляє генератор, менша розрахункової і дорівнює 13,5 — 14,5 8, струм минає опір і проходить безпосередньо в обмотку збудження. При підвищенні напруги понад розрахункову відбувається намагнічування сердечника, він притягує якірець і розмикає контакти. Тепер струм проходить через опір, послаблюється, а з ним послаблюється магнітне поле і напруга. Послаблення напруги спричинює часткове розмагнічування сердечника регулятора, і контакти замикаються. Такий процес повторюється безперервно протягом роботи двигуна, підтримуючи постійною напругу.

Обмежувач струму. Опір зовнішнього кола генератора змінюється залежно від числа ввімкнутих споживачів. Величина струму, що виробляється генератором, залежить від опору зовнішнього кола. Якщо увімкнути в коло багато споживачів, опір настільки зменшиться, а величина струму збільшується, що це може викликати перегрів і пошкодження обмоток якоря. Щоб цьому запобігти, встановлюють обмежувач струму, принцип будови якого аналогічний принципу будови регулятора напруги. На відміну від нього обмотка обмежувача струму виготовлена з провода більшої товщини і ввімкнута в коло якоря генератора послідовно. Крім того, на сердечник намотана додаткова прискорювальна обмотка, ввімкнута послідовно в обмотку збудження. Через основну обмотку обмежувача протікає весь струм, що_ надходить у зовнішнє коло і в обмотку збудження. Як тільки величина струму перевищить 18 а, контакти обмежувача розімкнуться і в обмотку збудження ввімкнеться опір. Сила струму зменшиться, магнітне поле генератора послабиться, що спричинить зниження напруги генератора і струму, що надходить у зовнішнє коло. При зменшенні величини струму контакти знову замикаються, і процес повторюється. Розмикання контактів обмежувача струму спричинює зникнення струму в прискорювальній обмотці, а це, в свою чергу, прискорює розмагнічування сердечника, внаслідок чого частота замикання і розмикання контактів збільшується.

Реле зворотного струму. На сучасному автомобілі зовнішнє електричне коло, від якого живляться споживачі струму, вмикається паралельно до генератора і акумуляторної батареї. При непрацюючому двигуні або при малих обертах колінчастого вала споживачі живляться струмом від акумуляторної батареї, а генератор вимкнений з електричного кола. Це пояснюється тим, що при малих обертах напруга, яку виробляє генератор, буде менша за напругу акумуляторної батареї і, якщо ввімкнути генератор у коло, сильний струм від акумуляторної батареї почне проходити через обмотку якоря генератора і батарея почне швидко розряджатися. Тому генератор вмикається в електричне коло лише тоді, коли напруга Реле-регуляторна його клемах досягає необхідної величини— 13,2 в. Тоді від генератора почнуть живитися споживачі струму і акумуляторна батарея буде заряджатися.

Генератор вмикається в коло і вимикається з нього автоматично за допомогою реле зворотного струму (див. рис. 78). Реле складається з магнітопроводу — ярма, якірця з пружиною, сердечника з двома обмотками (одної з товстого проводу, ввімкненої послідовно, другої – з тонкого проводу, ввімкненої паралельно) і контактів.

При непрацюючому генераторі або коли його напруга нижча під напруги акумуляторної батареї контакти реле зворотного струму під дією пружини розімкнені. В цей час споживачі живляться струмом від акумуляторної батареї. Із збільшенням числа обертів колінчастого вала швидкість обертання якоря генератора зростає, що спричинює підвищення напруги на клемах до 11,8—13,2 в. Струм від генератора почне проходити по тонкій обмотці реле і намагнітить сердечник так, що якірець, перемагаючи силу пружини, притягнеться і контакти замкнуться, вмикаючи генератор у коло. Якщо напруга генератора стане нижче від напруги акумуляторної батареї, струм від неї почне проходити через обмотку якоря і товсту обмотку сердечника в зворотному напрямі, в результаті чого якірець почне розмагнічуватись і під дією пружини контакти розімкнуться, вимкнувши генератор з електричного кола.

Регулятор напруги, обмежувач струму і реле зворотного струму, встановлені на одній панелі, мають загальну назву — реле-регулятор.

На сучасних автомобілях реле-регулятор встановлюють під капотом двигуна і з'єднують з генератором за допомогою проводів, як це показано на рис. 79. Клеми реле-регулятора позначені буквами «Б», «Я» і «Ш».

Клема «Я» реле-регулятора з'єднана з клемою «Я» генератора і з його позитивною щіткою. Клема «Ш» реле з'єднана з клемою «Ш» генератора і через неї з обмоткою збудження. Щоб забезпечити необхідний контакт, маса генератора з'єднана проводом з корпусом реле-регулятора.

Західно-Український автобазар / Безкоштовні оголошення / Порахувати розмитнення / Новини / Автосалони / Форум для автолюбителів РЕМОНТ АВТОКОНДИЦІОНЕРІВ - АВТОКЛІМАТ

Всі права захищено.