Автомобільний генератор. Генераторна установка

Додано Пн, 06/13/2011 - 11:12 користувачем SamFlushing

Генераторна установка включає в себе безпосередньо сам автомобільний генератор і регулятор напруги і елементи контролю справності генераторної установки. Призначення автомобільного генератора полягає в забезпеченні живлення акумулятора та електроприладів.

Схема генератора на авто.

1 – гайка;
2 – пружинна шайба;
3 – шайба;
4 – шків;
5 – шайба;
6 – вентилятор;
7 – стяжний болт;
8 – шайба;
9 – кришка зі сторони привода;
10 – передній підшипник;
11 – кришка підшипника;
12 – шпонка;
13 – ротор;
14 – задній підшипник;
15– статор;
16 – блок випрямлення;
17 – кришка зі сторони контактних кілець;
18 – регулятор напруги з щіткотримачем;
19 – болт.

Правильно підібраний автомобільний генератор (враховуючи вихідні параметри) не призведе до розрядження акумулятора.

Сучасний автомобільний генератор з вбудованими випрямлячем і регулятором напруги (вентельні) має порівняно не великі габарити і більш високу потужність. У ці генератори введені елементи захисту від аварійних режимів.

Принципова схема автомобильного генератора.

Принципова схема генератора. Uф1, Uф2, Uф3- напругу в обмотках фаз;
Ud випрямлена напруга;
1. 2. 3 - обмотки трьох фаз статора;
4 - діоди силового випрямляча;
5 - акумуляторна батарея;
6 - навантаження;
7 - діоди випрямляча обмотки збудження;
8 - обмотка збудження;
9 - регулятор напруги.
Принципова схема - автомобільний генератор. VDI, VD3 і VD5 силові напівпровідникових діоди, які з'єднані з виводом "+" генератора;
VD2, VD4 і VD6 силові напівпровідникових діоди, які з'єднані з виводом "- ";
VD7, VD8 діоди додаткового плеча випрямляча;
VD9, VD10, VD11 діоди (власний випрямляч).

Струм в генераторі утворюється за рахунок ефект електромагнітної індукції. Основними частинами генератора які беруть головне участь у цьому процесі: котушка (обмотка збудження статора), сталева полюсна система.

Статор генератора складається з обмотка збудження котушки і магнітоприводу (пакета заліза) статора. А вал з контактними кільцями утворюють ротор - найважливішу обертову частину.

Живлення обмотки здійснюється як від генератора так і від акумуляторної батареї (початкове збудження).

Коли генератор працює від самозбудження (при відсутності струму в обмотці збудження) залишається магнітний потік може забезпечити роботу генератора тільки на дуже великих частотах обертів.

Якщо обмотки збудження не під'єднані до акумулятора, то включають у ланцюг лампу контролю працездатного стану генератора.

Потужність цієї лампи повинна бути в межах 2-3 Вт, тому що при великій силі струму розряджається акумулятор, а при маленькій генератор збуджується.

При обертанні ротор утворює дві діаметральні полюси. І при зміні векторності магнітного потоку утворюється змінну напругу.

f=pn/60, де

р - число пар полюсів;
f - частота напруги;
n - частота обертання ротора.

Тахометр , який під'єднується до трифазної обмотці статора, використовується для зміни обертання колінчастого вала двигуна. Сам тахометр має паралельне підключення до діода випрямляча сили струму генератора, який дає пульсуюча напруга.

Живлення електроприладів відбувається через випрямляч, який вбудований в генератор.

Регулятор напруги - напівпровідниковий електронний регулятор у різних виконаннях конструктивних схемами з метою стабілізації напруги та навантаження за рахунок впливу на струм збудження.

    енератори можна класифікувати по конструктивному виконанню:
  • традиційної конструкції з вентилятором у приводного шківа;
  • компактної конструкції з двома вентиляторами у внутрішній порожнині генератора (високошвидкісними генераторами).
    Також по габаритам :
  • безщіточні генератори (більш надійні, але габаритні);
  • генератори що мають щіткові вузи.
    Основні характеристики генератора:
  • струмошвидкісна характеристика - залежність виробленого струму від частоти обертання ротора при постійній напрузі (13,5 - 14 В). Перевіряється при повністю зарядженому акумуляторі з ємністю в А/год (де 1/2 номінальна сила струму генератора) у двох станах генератора (холодному і нагрітому).
  • частота самозбудження - з акумулятором агрегат повинен самозбудитись при частоті обертання двигуна меншій, ніж частота обертання його холостого ходу з лампою контролю працездатного генератора.
  • ККД (коефіцієнт корисної дії) - енергетична спроможність, з допомогу якої визначається потужність, що споживається генератором від двигуна.

Західно-Український автобазар / Безкоштовні оголошення / Порахувати розмитнення / Новини / Автосалони / Форум для автолюбителів РЕМОНТ АВТОКОНДИЦІОНЕРІВ - АВТОКЛІМАТ

Всі права захищено.