Принцип роботи стартера

Додано Ндл, 06/12/2011 - 22:52 користувачем SamFlushing

Двигун внутрішнього згоряння починає самостійно працювати за умови, що його колінчастий вал обертається з певною (пусковою) частотою, при якій забезпечується нормальне протікання процесів сумішоутворення, займання і згорання палива.

Пускова частота обертання бензинових двигунів становить 40-50 об/хв. У дизелів необхідно обертати колінчастий вал з більшою частотою (100-250 об/хв), так як при повільному обертанні стискаєме повітря не нагрівається до необхідної температури і паливо, вприснуте в камеру згоряння, не займається. Ці частоти обертання взяті для прикладу при плюсовій температурі навколишнього повітря. При мінусових температурах швидкість обертання необхідна більша.

Стартер - пристрій, що забезпечує обертання колінчастого вала з пусковою частотою. При прокручуванні двигуна стартер повинен подолати момент опору, створюваний силами тертя і компресією, а при включенні - і момент інерції обертових частин двигуна. Складові, які визначають створюваний стартером крутний момент, залежать від обсягу і конструкцією двигуна, числа циліндрів, ступеня стиснення, в'язкості масла і частоти обертання.

Стартер складається з електродвигуна постійного струму, механізму приводу і механізму управління. Конструкція електродвигунів майже однакова в усіх стартерів. Статори стартерів виготовляються з постійних магнітів чотирьох або шестіполюсними (нового зразка) або послідовного збудження чотириполюсними обмотками. Для зменшення частоти обертання якоря в режимі холостого ходу застосовують електродвигуни змішаного збудження.

Передача крутного моменту від стартера до колінчастого валу здійснюється через шестірню, що перебуває в зачепленні з зубчастим вінцем маховика. Для збільшення крутного моменту на колінчастому валу застосовується знижуюча передача з передавальним числом 10-15.

Шестерня стартера повинна знаходитися в зачепленні з зубчастим вінцем тільки під час пуску двигуна. Для цього шестерня і вал електродвигуна забезпечені шліцами, які допускають осьове переміщення шестерні по валу для зчеплення і розчеплення її з зубчастим вінцем маховика. Переміщення шестерні в сучасних стартера здійснюється електромагнітним реле, рухливий сердечник якого через важіль передає на шестерню осьове зусилля.

Роботою електромагнітного реле керує водій через замок запалювання і розвантажувальне реле. Після пуску частота обертання колінчастого вала досягає 1000 об/хв. Якщо при цьому обертання буде передаватися на якір стартера, його частота обертання підвищиться до 10000-15000 об/хв.

Навіть при короткочасному збільшенні частоти обертання якоря до такої величини (поки водій не відключить стартер) можливий рознос якоря. Для запобігання якоря стартера від розносу зусилля від валу якоря до шестерні приводу у більшості стартерів передається через муфту вільного ходу (бендикс). Муфта забезпечує передачу крутного моменту тільки в одному напрямку - від валу якоря до маховика.

На автомобілях застосовують стартери з електромагнітним включенням і дистанційним керуванням. Принцип роботи стартера полягає в наступному: При замиканні контактів замка запалювання по втягуючій обмотці електромагніту протікає струм, плунжер електромагніту втягується і включається утримуюча обмотка електромагніту.

Плунжер електромагніту і сполучений з ним важіль (вилка) переміщує шестерню бендикса. Одночасно плунжер тисне на пластину, яка в момент введення шестерні в зачеплення з вінцем маховика замикає контакти. Струм через замкнуті контакти надходить в обмотку електродвигуна, і якір починає обертатися.

Після пуску двигуна водій за допомогою замка запалювання розриває ланцюг обмотки електромагніту. Під дією пружини розмикаються контакти електромагніту, і шестерня бендикса повертається у вихідне положення.

Західно-Український автобазар / Безкоштовні оголошення / Порахувати розмитнення / Новини / Автосалони / Форум для автолюбителів РЕМОНТ АВТОКОНДИЦІОНЕРІВ - АВТОКЛІМАТ

Всі права захищено.