Стартер

Додано Ндл, 06/12/2011 - 23:12 користувачем SamFlushing

Щоб привести в дію двигун, необхідно зробити підготовчі такти в циліндрах, тобто наповнити Стартерїх свіжою горючою сумішшю і стиснути її. Ця робота звичайно виконується за допомогою колінчастого вала двигуна. Надійний запуск автомобільного двигуна забезпечується при швидкості обертання колінчастого вала 60—80 об/хв. Таку швидкість забезпечити за допомогою пускової рукоятки дуже важко. Тому для полегшення роботи водія при пуску двигуна використовують спеціальний електродвигун, якій дістав назву стартера.

Стартер, як і генератор, складається з корпуса з полюсними башмаками і їх обмотками, якоря з обмотками і колектором, передньої і задньої кришок, щіток і щіткотримачів.
В зв'язку із споживанням значної сили струму, що досягає 600 а, обмотки збудження і якоря виготовляють з товстого проводу. Обмотки полюсних башмаків ввімкнені послідовно до обмоток якоря двома паралельними розгалуженнями по дві обмотки збудження в кожному.

Для кращої провідності щітки виготовляють мідногра-фітними. Дві щітки з'єднані з масою, а дві інші — з обмотками збудження. Щітки закріплені у щіткотримачі 1 притиснуті до колектора пружинами.

Для приведення в рух колінчастого вала двигуна стартер обладнано приводом, що з'єднує вал стартера з вінцем маховика.

Будову стартера показано на рис. 94. Принцип дії стартера заснований на використанні явища взаємодії провідників, по яких проходить струм, з магнітним полем електромагнітів.

Привод стартера повинен забезпечувати з'єднання шестерні стартера з вінцем маховика лише на час пуску двигуна. Зразу ж після початку роботи двигуна вал стартера негайно муфта вільного ходувідключається, бо інакше вінець маховика почне обертати вал якоря стартера з дуже великою швидкістю, і витки обмотки якоря можуть бути вирвані з пазів його осердя.

Стартер приводиться в дію механічним або електричним приводом. Механічний привод стартера складається з важеля з вилкою, буферної пружини, кільця, притискної пружини, втулки, посадженої на шліц вала, і муфти вільного ходу з приводною шестернею (рис. 95).

Муфта вільного ходу складається з ведучої обойми, що переміщується на шліцах вала, і веденої обойми з шестернею і чотирма клиноподібними вирізами, в яких розміщені ролики з пружинами. Обертання ведучої обойми спричинює переміщення роликів у вузьку частину вирізів і заклинювання ними веденої обойми на ведучій. Якщо обертати по ходу ведену обойму відносно ведучої, то ролики переміщуються в більш широку частину вирізів і ведена обойма обертатиметься на ведучій вільно.

Вмикання стартера з механічним приводом провадиться натискуванням на педаль (див. рис. 94). Педаль приводить у рух важіль, який пересуває кільце, буферну пружину і муфту вільного ходу, чим спричинює зачеплення її шестірні з зубчастим вінцем маховика. Дальше переміщення важеля спричинює замикання контактів силового кола акумуляторна батарея — стартер за допомогою стержня вмикача з мідним диском. Одночасно з вмиканням силового кола замикаються проводи, які закорочують додатковий опір індукційної котушки.

На автомобілях ГАЗ-53, ЗИЛ-130, ГАЗ-21 «Волга», «Москвич-408» застосовують стартери з схема стартерадистанційним керуванням (рис. 96). Такі стартери обладнані реле вмикання і тяговим реле. Приведення в дію важеля вмикання шестірні стартера і замикання електричного кола здійснюється тяговим реле з двома обмотками: втягуючою і затримуючою.

Втягуюча обмотка ввімкнена паралельно з обмоткою якоря стартера, а затримуюча — послідовно.

Для вмикання стартера необхідно повернути ключ запалювання вправо до відказу. При цьому замикається коло обмотки реле вмикання через генератор. Створене обмоткою реле магнітне поле спричинює замикання його контактів, які замикають коло обох обмоток тягового реле.

Під дією магнітного поля обмоток сердечник тягового реле втягується і за допомогою зв'язаного з ним важеля вводить у зачеплення шестірню привода з вінцем маховика. Одночасно мідний контактний диск на другому кінці стержня замкне силове коло стартера. Коли починає працювати двигун, у генераторі створюється е. р. с., обмотка реле вмикання перебуває під різницею напруг генератора і акумуляторної батареї, магнітне поле обмотки реле зменшується, і контакти під дією пружини розмикаються. В цей час коло затримуючої обмотки розімкнеться, і сердечник тягового реле, а з ним важіль і мідний диск вмикання повернуться у початкове положення і вимкнуть стартер.

Тривалість вмикання стартера повинна бути не більше 5 сек. Повторне вмикання може провадитися з інтервалом 0,5—1 хв, необхідним для відновлення працездатності акумуляторної батареї. Вмикати стартер підряд можна не більше як 2—3 рази.

Західно-Український автобазар / Безкоштовні оголошення / Порахувати розмитнення / Новини / Автосалони / Форум для автолюбителів РЕМОНТ АВТОКОНДИЦІОНЕРІВ - АВТОКЛІМАТ

Всі права захищено.